Medzi hlavné dôvody, prečo by si mal klient aktivovať prístup do Elektronického účtu poistenca, patrí najmä zrýchlenie a zjednodušenie komunikácie so Sociálnou poisťovňou. Benefity prístupu do Elektronického účtu poistenca sú:
- úspora času – nižší počet osobných návštev pobočiek za účelom získania podkladov o sociálnom poistení,
- okamžitý prístup k informáciám a možnosť ich tlače, ktoré predtým získal prostredníctvom korešpondencie so Sociálnou poisťovňou,
- online prehľad o sociálnom poistení a vyplatených dávkach a možnosť tlače požadovaných prehľadov,
- možnosť spätnej väzby prostredníctvom kontaktných formulárov, napr. v prípade reklamácií.
Týmito benefitmi poistenec získa napríklad:
- prehľad období poistenia, možnosť preveriť si jednotlivé obdobia poistenia (nemocenské, dôchodkové, v nezamestnanosti) a ich evidenciu v systémoch Sociálnej poisťovne, ktorá je dôležitá aj v rámci prípravy na dôchodok,
- informácie pre nárok na dávky (vrátane informácií o podaných žiadostiach o jednotlivé dávky) a tiež podklady pre výpočet výšky dávky sociálneho poistenia (napr. nemocenské, materské, ošetrovné, dávka v nezamestnanosti, starobný/ predčasný starobný dôchodok, invalidný dôchodok),
- prehľad o vyplatených nemocenských a úrazových dávkach, možnosť preveriť si poberanie dávok (ePN – elektronická práceneschopnosť alebo Úrazové dávky),
- kontrolu a spätnú kontrolu údajov, napr. zamestnanec si vie overiť, či zaňho zamestnávateľ odvádza odvody na sociálne poistenie,
- kontrolu evidencie životných období, počas ktorých poistenec neplatí poistné na sociálne poistenie, napr. materské alebo OČR.Žiadosť o zriadenie zrušenie prístupu.pdf
- https://www.socpoist.sk/nastroje-sluzby/elektronicky-ucet-poistenca
Dátum vloženia:
31. 3. 2025 20:27
Dátum poslednej aktualizácie:
31. 3. 2025 20:30